سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لیلة المبیت علی(ع) ؛ آن که جانش را به خدا فروخت...
| نظر

شب اول ربیع الاول؛

باسلام خدمت همه دوستان عزیز امشب که شب اول ماه ربیع الاول است بر این دیدم که ابراز فضیلتی از مولایمان امیرالمؤمنین داشته باشیم . باشد که به درگاه حضرتش قبول واقع افتد.

وقتی علی(ع) در بستر پیامبر(ص) خوابیده بود، جبرئیل در بالای سر او و میکائیل پایین پای علی(ع) آمدند و جبرئیل گفت: «خوشا به حال کسانی چون تو ای فرزند ابو طالب! که خدای متعال در برابر فرشتگان به تو مباهات می کند.»


لَیلَةُ المَبیت عنوانی است برای شبی که پیامبر(ص) به امر الهی از مکه به مدینه هجرت کرد و به سبب تصمیم سران قریش بر قتل آن حضرت، از علی(ع) خواست تا به جای او در بسترش بخوابد و مشرکان متوجه عدم حضور پیامبر نشوند. خداوند در عظمت این جانفشانی علی(ع) آیهء شریفهء «وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّـهِ ? وَاللَّـهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ» (ترجمه: و از میان مردم کسی است که جان خود را برای طلب خشنودی خدا می فروشد، و خدا نسبت به [این ] بندگان مهربان است.)[بقره-207] را نازل فرمود.

نقشه قتل پیامبر(ص)

بنابر روایات تاریخی، کفار قریش، با بالاگرفتن دعوت پیامبر(ص)و پس از مرگ ابوطالب، به آزار و اذیت مسلمانان دامان زدند و آنها را مجبور می کردند که از اسلام دست بکشند. پیامبر که جان مسلمانان را در خطر دید، پس از پیمانی که با اهل مدینه بست، دستور داد تا مسلمانان به مدینه هجرت کنند. آنان در چند مرحله به صورت دسته های کوچک و پنهانی و دور از چشم قریش رهسپار مدینه شدند. کفار قریش در آخرین چاره اندیشی علیه دعوت پیامر(ص)تصمیم به قتل آن حضرت گرفتند.



نویسنده : مهدی خوش کلام
تاریخ : شنبه 94 آذر 21
زمان : ساعت 6:45 عصر
آن طور زندگی کن که ....
| نظر بدهید

 

آنطور زندگی کن که مرگ مزاحم زندگی تو نباشد

و آنگونه بمیر که ساز باشد

استاد علی صفایی



نویسنده : مهدی خوش کلام
تاریخ : پنج شنبه 94 آذر 19
زمان : ساعت 6:39 عصر


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir



 

کل بازدید: 27563
بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 2
تعداد کل پست ها: 26

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا